BECOMING 2015



BECOMING  / light installation / rubber tyre, light / 31x31x10 feet + projection / 2015


For my first time to the US, I chose a few classic American novels to read.  On the Road by Jack Kerouac was particularly moving, and inspired me to create the piece “Becoming.”  For me, a tyre represents freedom; for many Americans, it also symbolizes progress and speed.  In addition, rubber (caoutchouc) tyres are recycled and made into asphalt, therby transformed into the road itself.  In my installation “Becoming,” a light installed into the tyre projects the broken line of the highway on the walls and ceiling that surrounds it, almost like a halo.  Philosophically, the tyre and the road of light become a sign of stillness as well as movement, creation as well as decay, enlightenment as well as illusion. 

Az els
ő amerikai utazásom előtt - ráhangolódás céljából - elolvastam néhány amerikai regényt. Jack Kerouac: Úton (On the Road 1957) című regénye volt rám a legnagyobb hatással. Talán azért is, mert a mű a nagy utazások, száguldások története, mellyel könnyen azonosulni tudtam. A ’beat’ nemzedék életét, és a 60-as évek Amerikáját mutatja be, ami talán éppen az amerikai álommal ellentétes, hiszen a tiltakozás- és a menekülés hangjainak megszólaltatója. Az ’ÚT’ éppen egyfajta szabadság szimbólum, mely a mai napig így van, hiszen szinte mindenkinek van autója Amerikában, így elméletben bármikor elindulhatnak az autópályák rengetegébe. Erre, és a mindenhol felfedezhető eldobott gumiabroncsokra reagálva készítettem egy művet, ahol az autókerék kivetíti maga elé az utakat elválasztó fehér szaggatott sávot. A kaucsuk gumiabroncs nagyon komoly szemétmennyiséget jelent, és az újrahasznosítása is problémás, de egy új felhasználása az, hogy az aszfaltba keverik. Ez nemcsak a környezettudatosság szempontjából lehet előremutató megoldás, de a témát filozofikusan megközelítve is izgalmas, hiszen a kerékből maga az út válik. A körbeforgó fényút pedig egészen a keleti filozófiához vezet.







© szvettamas.com - All Rights Reserved 2009 Tamas Szvet
Please contact Tamas Szvet for use or publication of these articles or any written or visual content